Beste lezers,
Hoewel ik zelf nu nog niet echt veel last heb van de hitte; het is vandaag echt heet, mijn vader opperde al om tussen de pizza’s te gaan liggen bij de AH straks bij het boodschappen doen; maar ik wil liever lekker achter mijn pc zitten vandaag; zei Mr. Maestro dat hij wat later met mij ging sporten omdat het druk was op de weg! Waarschijnlijk allemaal lui die naar Zandvoort en Scheveningen gaan vandaag om met dit weer de hele dag op het strand te liggen; want zo zijn wij Nederlanders; als er zon is; moet er naar het strand gegaan worden! Maar goed; nu het al een hele periode lang zo heet is; moet er toch een keer een dezer dagen een gigantische regenbui los gaan barsten met onweer en bliksem en alles; want dat is wat er meestal gebeurt na een periode van extreme hitte en droogte! Of iig dat heb ik geleerd bij aardrijkskunde op de middelbare school (of was het NASK, ach ja, maakt ook niet uit, het is een weetje wat ik ergens heb opgedaan!) Maar goed; door die hitte werkt mijn brein wel op halve kracht en daardoor kon ik weoensdag ook niet echt programmeren; ook mede omdat ik een oudere gaming laptop heb die moeite heeft met de hitte en gisteren Paralives zelfs te zwaar vond! Of ik moet een andere nieuwe laptop; of die laptop heeft grondig een onderhoudsbeurt nodig omdat er iets tussen de ventilatoren van dat ding zit!

En dat brengt mij op het volgende; gisteren wilde ik bovenstaande pluche (de Mocchi Mocchi Yugi Muto) bestellen zodat ie dinsdag; vlak voor de nieuwe maand arriveert; alleen mijn vader/bewindvoerder blijft krampachtig proberen vast te houden aan 7 juli als dag dat ik m mag kopen, terwijl; ik wil m liefst 1 juli al in huis hebben; en vorige keren mocht dat wel, waarom nu pas de 7de? Maar goed; ik heb het toen in mijn agenda gezet, maar met tegenzin, want het voelt wel alsof pa zijn zin door mijn strot aan het trappen is! En op dat moment dacht ik wel echt effe: “Dan maar liever iemand van Defensie als bewindvoerder en net genoeg leefgeld krijgen iedere week om niet dood te gaan maar niet genoeg om van te leven omdat mijn geld wordt verdonkeremaand omdat we er raketten, afweergeschut en andere wapentuig van moeten kopen omdat “de Russen ieder moment kunnen binnenvallen volgens de inlichtingendiensten” (Wat wel een beetje voelt nu als dat in de zeroes het was dat Yellowstone ieder moment kon uitbarsten); dat vind ik nog eerlijker dan wat pa nu doet; want dit is gewoon machtsmisbruik! En dan is het ten minste eerlijk waar mijn geld heen gaat in plaats van dat ik twee weken moet wachten om een f*()&ing plushie te kopen die al JÁREN op mijn wishlist staat en nu heb ik eindelijk genoeg kapitaal en dan mag het niet! Maar ja; ik wil ook geen oorlog met pa, dus daarom heb ik het in de agenda gezet op die datum; terwijl ik m gewoon op Keti Koti wil kopen of 4 juli (Independence Day) of een andere speciale dag in juli (en m met Bastille Day in huis wil hebben!) Maar liever wil ik nog gewoon met pa onderhandelen of het niet eerder kan, want ja, deze plushie staat al jaren op mijn wishlist en nu wil ik m eindelijk kopen! En dat kan dan niet terwijl ik wel gewoon genoeg knaken op de bank heb staan; zelfs met boodschappen ervanaf getrokken (haha aftrekken! Die puberale grappen vervelen nooit) heb ik nog genoeg geld om die plushie te kopen! Ik vraag me af waarom pa zo vasthoudt aan zijn regels terwijl ik dan Defensie als goed alternatief zie voor mijn ouders! Ik weet niet wat dat is met mij!
Maar goed; om te zorgen dat ik het niet te warm krijg willen ze hier een ventilator installeren dus de begeleiding kwam hier net voor; om toestemming te vragen aan ma en pa; en tsja, dat brak in op mijn blogproces! Ik wilde het heus zelf gaan vragen; maar zodra het bloggen klaar was! Maar nu heeft de begeleiding dat al voor me opgelost! Soms is die begeleiding wel efficiënt; bij Defensie zouden ze deze weersomstandigheden denk ik hebben geframed als “goede training voor Irak/Afghanistan/andere woestijngebieden waar ons leger actief is (welke?)” en nu wordt er gewoon een ventilator voor me geregeld! Best wel chill!
En dan komt zometeen ook Mr. Maestro nog om met mij te sporten en dat gaan we dan doen in een sportzaal; in het fitnesscentrum in Malden; Feel Fit Center! Ik weet nog dat het gewoon LACO was, toen was het alleen nog maar een zwembad! Maar toen kwam Sport Piazza en dacht LACO waarschijnlijk “F*ck” en bouwden ze een sportzaal erbij met fitnessapparaten en werd het “Feel Fit Center”! Afijn, ik ben best blij dat ik daar sport in plaats van in je standaard Basic Fit of SportCity waar de fatbikes voor de deur geparkeerd staan en er pompende harde techno klinkt terwijl er tv’s aanstaan op allerlei verschillende zenders! Bij Feel Fit Center komen niet allleen gymbro’s, maar eigenlijk iedereen in de wijk! Ik heb er zelfs een keer een buurvrouw en een buurjongen ontmoet en een jongen die bij mijn vader in het OV zat altijd die tref ik daar ook vaak; die doet daar trainen voor de reddingsbrigade bij de Siep/Mookerplas (waar het vandaag waarschijnlijk ook mokertje-druk zal zijn!) Dat is een beetje het lokale Zandvoort/Egmond van deze regio!

Maar goed; Mijn moeder neemt straks de ventilator van thuis mee, dus dat is opgelost; nu dat hele euvel om die plushie nog oplossen en dan heb ik weer een goede relatie met mijn ouders en hoeft Defensie ze niet meer te vervangen! Ik vraag me nog steeds af waardoor dat komt; dat ik Defensie als goed alternatief zie voor pa en ma; waarschijnlijk door Amerikaanse films over het leger daar waar jongeren vaak op bootcamp gaan als straf/om man te worden en waar ook gewoon jongeren dienen! Maar in real life lijkt de Nederlandse Defensie helemaal daar niet op en zijn we meer de wijkpolitie van NATO dan echt de helden zoals je die in films ziet! Bovendien is Defensie ook hgeel veel kantoorwerk! Zeker nu met al die drones (wat gewoon computerspelletjes spelen is voor je werk, net als wat ik doe met Unity-gamedev-cursussen bij TriUnity) en cyberdefensie (waarbij nerds voor het leger belangrijker zijn dan Youri en Jort de sportgozers uit HAVO 4B van het Jan Modaalcollege in Roelofarendsveen die denken dat ze heel wat zijn en dat ze het later wel even tot officier zullen schoppen!)! Maar goed; wat ik wil zeggen is dat mijn beeld waarschijnlijk niet is gebaseerd op de waarheid! En ik denk dat van jullie ook niet! Want de popcultuur laat het leger ook hewel anders zien dan het werkelijk is! Geen idee waardoor dat komt! (Maar daarom ben ik ook popcultuursocioloog, kenner van tropes en nutteloze feitjesstofzuiger!)
Maar tsjonge; het blijft heet en ik neem nu effe een glaasje Spa Rood om even af te koelen! Volgens de AI is het een heel goed idee om met dit weer Spa Rood te drinken! Of nou ja, beter dan frisdrank en vooral beter dan alcoholische dranken! Ik heb werkelijk geen idee waarom mensen met dit soort weer altijd naar alcoholische dranken grijpen! Veelal bier! Je moet er vaker door pissen en je wordt er alleen maar aggressief van! Vandsaar ook dat in de zomer meer nieuws is over aggressie, dat, en omdat nieuws altijd naar sensatie zoekt vanwege clickbait en omdat negatief nieuws nou eenmaal beter verkoopt en omdat in de komkommertijd vaak weinig anders valt te vermelden omdat politici op vakantie zijn, bedrijven dicht zijn, mensen veelal vrij hebben en mensen meer buiten zitten dan (vroeger) achter de krant of voor de buis!) En dan grijpen ze elk klein dingetje aan om nieuws van te maken; dat verschijnsel heeft ook een naam; “Komkkommertijd”! Kan ik wel eens een Diepduik Donderdag over schrijven als jullie dat leuk vinden! Want ja; ik zoek altijd nieuwe onderwerpen voor de diepduik donderdagjes! Gisteren bijvoorbeeld over Jorien, Vera en Belinda! Hoe vonden jullie die trouwens? En volgende week gaat het over Kai Nefario; de BUURJONGEN van Jorien, Vera en Belinda! Een wonderkind en zoon van Dr. Nefario uit MySims! Echt een beetje een Phineas Flynn ontmoet Kirito-personage! Dus ja, daar gaan we het volgende week over hebben!

Maar goed; hopelijk gaat het jullie goed op deze hete dag; met mij gaat het ten minste wel goed; ik heb mijn pluches, ik zit lekker achter mijn gaming rig! Ik heb alleen wat ge-euvel over een pluche met mijn vader! Wat hopelijk niet tot oorlog met pa gaat escaleren! Maar verder gaat het best goed met mij! Dus ja….. Hoipelijk hebben jullie niet al teveel last van de hitte! Maar weet je wat er nu wel in zou gaan? Een ijscoupe! Nee Cyril; geen ijscoup, ofwel staatsgreep met ijs! Maar een lewkkere coupe met lekker chocolade-ijs van Clevers; dat zou er nu best wel ingaan! (Pa en ma, letten jullie op) Of van Heldro! Afijn! Ik heb net van Mr. Maestro te horen gekregen dat hij er over een uur is en dat we dan gaan sporten! Het is maar goed dat ik mijn sportkleding aan heb! Maar Mr. Maestro wilde dan weer geen ijs met mij gaan eten, maar als het weer zo warm is? Dan gaan we een ijscoupe eten! Dat heb ik net afgesproken (Mr. Maestro belde me net!)
Maar goed; Gisteren ging het in de Grote Podcastlas over IJsland! Lekker ironisch met dit weer! Maar volgende keer gaat het over het 17de Bundesland, en gaan ze het over eilanden in de Middellandse Zee hebben; welk eiland bedoelen ze met die nickname, want ik weet veel van Aardrijkskunde; maar al die eilanden in de Middellandse Zee ken ik nog niet zo goed!
Maar goed; Waarom was een denkbeeldige vriend vroeger in de zeroes tot mid 2010’s iets om mee gepest te worden terwijl nu iedereen wel een denkbeeldige vriend heeft; ook op tiener- en volwassenleeftijd? Ik bedoel, mijn ex-vriendin zag Terrence aan voor een “Bing Bong“(uit Inside Out)-achtig wezen, maar dan met een monocle, top hat en een RP-accent in het Engels! Terwijl; Terrence is gewoon een geeky, nerdy, vriendelijke Anglofiel (dus niet stereotiep maar gewoon modern) met een Braixen en Absol als huisdieren, een podcast en een appartement in Utrecht! Hoe kan ze mijn oudste denkbeeldige vriend zo zien?
Maar goed; overleven ju7llie de hitte een beetje?
Fijne dag verder,
Lucas
P.S. Ik moest net denken aan een droom die ik als kind had; als kleuter/peuter droomde ik een keer dat mijn vader busschauffeur was en met een schoolklas ergens naartoe ging! Geen idee waarom ik die droom had of wat die betekende, misschien dat jullie me meer duiding kunnen geven? Ik was nog heel jong toendertijd, echt heel jong!
P.S.P.S. Weet je wat ik gisteren heb ontdekt? Dat de volledige OST van de Polandball Official-shorts op YouTube gewoon op Spotify staan! Ik deel ze hieronder!
En dat allemaal omdat ik opzoek was naar het nummer uit de volgende YouTube video:
Plaats een reactie