Beste lezers,
Welkom terug bij “Wie is…?” (of beter gezegd; “Wie zijn…?”); een terugkerende rubriek op mijn blog waarin we bespreken wie de personages uit mijn verhalen zijn, hun leven en nog meer! Vorige keer ging het over Akira, de pluche van Light Yagami die ik op Amazon heb gekocht! Deze keer; gaan we omdat ik onlangs weer een pluche heb herontdekt EN ik een gezin voor haar heb gemaakt op Paralives; het hebben over deze pluche, van Pocahontas uit die Disneyfilm en heb ik besloten haar Belinda Vrolijks te noemen; maar wie is Belinda dan eigenlijk, buiten overduidelijk een dochter van Jorien Vrolijks en Vera de Groot (twee OC’s van mij die ook weer een heel verhaal hebben); die samen een relatie hebben; ja, dit zijn LHBTI+-personages, maar ik heb ze niet pas recent gecreeërd toen al dat gedoe rond Pride en zo mainstream werd! Deze personages komen uit…. 2011 en in 2013, toen bedacht ik Belinda erbij nadat ik Pocahontas had gezien op Disney XD! Later meer daarover, want ik doe mijn jasje uit…. Want het is weer tijd voor….. DIEPDUIK DONDERDAG!

Maar goed…. Waar moet ik beginnen? Bij het begin natuurlijk, want in 2011 had ik net de familie Nefario bedacht (oké, die had ik al eerder bedacht) en die wilde ik graag twee buren geven; twee vriendinnen die samenwonen; leek me als 11-jarige gewoon leuk (ik had nog geen idee wat LHBTI+ was en was gewoon een onschuldige 11-jarige die met open blik naar de wereld keek!) En ik bedacht dus Jorien Vrolijks, een nerdy dame die videogamedeveloper was; en Vera de Groot; die bij het damesteam van de voetbalclub van de stad zat en verder vrij muzikaal was en goed kon koken! Ze hadden elkaar leren kennen tijdens hun studie en reden alrijd in Jorien’s groene sportwagen! Ook hadden ze twee hondjes; Blondje en Bruintje en dat waren echt de twee meest ondeugende hondjes die je maar kon indenken; ik denk dat als je hen samen met Robbie Rotten; een krat TNT, een Flareon, en een Fennekin in een woonkamer zou zetten; dat zou een tikkende tijdbom zijn! Maar hun favoriete streek was toch wel olie op liftkabels doen; en je mag aan AI vragen waarom dat geen goed idee is! Maar goed; we hadden dus Jorien, Vera, Blondje en Bruintje, maar er ontbrak nog steeds iets, zeker toen ik ze maakte op The Sims 3!

Daar komt Belinda om de hoek kijken; want zij werd de dochter van Jorien en Vera nadat ik ontdekte dat relaties met mensen van hetzelfde geslacht ook een ding waren! En dat die mensen meestal adoptiekinderen hebben; en dus kwam Belinda erbij! Belinda was een nerdy, introvert meisje dat vooral games speelde en ervan droomde om wetenschapper te worden; hoe Jorien en Vera haar geadopteerd hebben is nog steeds een raadsel! Maar haar naam komt van een liedje; Pretty Belinda, van Rocky Vosse, dat ik gisteren al deelde en hieronder opnieuw deel! Want naar dat nummer luisterde ik toen veel op Spotify nadat ik het eerder al had ontdekt in de taxi met die taxichauffeuze die altijd smulde van mijn verhalen! Maar goed; we hebben nu dus Jorien, Vera Belinda, Blondje en Bruintje, en, nou ja, laat ik zeggen dat Belinda vaak slachtoffer werd van de rotgeintjes van die twee klierkoppen; ik bedoel; haarverf in de shampoo, subtiel hoor! Maar goed; alles paas en vree zou je denken, op wat klierige grappen na! Maar goed; toen besloot ik dus een butler aan het huishouden toe te voegen voor de huishoudelijke klusjes, alleen; die butler ging met Vera aanpappen en werd verliefd op haar, waardoor Jorien boos werd en arme Belinda zag hoe haar gezin uit elkaar viel; en die twee kregen zelfs KINDEREN (Die ik toen, ja echt, Klootviooltje en Kutkereltje heb genoemd, want ja, ik had een fase waarin ik dat grappig vond; ik was 13) en ondertussen at ik gewoon popcorn en ging Jorien bij een vriend van haar; Luc Jansen (mijn Volkner uit Pokémon-gebaseerde Sim) wonen samen met Belinda! Het is maar goed dat dit zo is gelopen en dat niet Robbie Rotten de butler was; want anders moesten Jorien en Belinda (en dan samen met Vera) ook hun huis verlaten; maar dan omdat Robbie een stuk gevogelte (kip, kalkoen, eend, gans, nou noem allemaal maar op) probeerde te braden en de oven op 1000 graden Celsius zette en zo een mini-zon (of een mini-Tata Steel) creërde imn een gewoon moderne bungalowhuis in Sunset Valley! Waarna die oven dus uit elkaar zou ploffen en hun huis zou veranderen in een bouwval en ze alsnog bij Luc moesten intrekken, maar dan omdat “een of andere IJslandse kwal hun huis had verruïnneërd door gebraden gevogelte en die het Metrisch systeem niet begrijpt” nadat ze op het nieuws al hadden gehoord dat Robbie hetzelfde probeerde te doen met een gigantisch stuk gevogelte in IJmuiden, waardoor er een hoogoven ontploft was! (Dit is trouwens geen sponsorberichtje van De Grote Podcastlas die vandaag hun aflevering over IJsland hebben gepost, of is het wel een Sponsorberichtje….. Muhuhahahahaha!)
Maar goed; toen deed ik later even een CTRL+Z en had ik Jorien, Vera en Belinda weer klaar voor nieuwe avonturen; zeker toen TS4 aanbrak en ik “met een schone lei” wilde beginnen; het huis had ik al snel gevonden op de Gallery en toen konden de avonturen van deze drie in een nieuwe wereld ook echt beginnen! Maar zo chaotisch als toen met dat hele gedoe wat ik net beschreef werd het niet meer; maar Vera kreeg wel een nieuwe interesse; trompetspelen en muziek maken! En dus ging buurjongen Kai, die toen helemaal fan was van het nummer Trompetisto van Sjaak Vera daar enorm mee lopen trollen; nadat hij dat al eerder had gedaan met Wereldbol van Aukje Fijn op de middelbare school! Maar goed; Kai was natuurlijk de zoon van de familie Nefario en dus de buurjongen van de familie Vrolijks! Had ik dat nog niet gezegd! En Belinda en Kai hebben dus ook een vrij goede relatie! Zeker toen ik hun huis baseerde op het Rietveld-Schröderhuis in Utrecht, wat ik gezien had in (volgens mij) Het Klokhuis en ik wilde nabouwen in Sims 4, maar voor welk gezin…. en toen viel mijn keuze dus op de familie Vrolijks, met Belinda, Jorien en Vera (Blondje en Bruintje waren inmiddels heengegaan); maar toen besloot ik dat er wel een huisdier bij moest en kregen ze een Eevee! Waarom een Eevee? Nou, omdat ik toen helemaal gek was van Pokémon en Pokémon echt een identiteitsanker voor me was! Reden; omdat ik net een breakup had gehad met mijn ex-vriendin; dat verhaal kennen de meesten van jullie wel! Alt-Right jochies gingen aan me trekken om me bij hun club te krijgen; ik ging full-on weeb en begon eerst Pokémon- en daarna bredere anime-pluches te sparen! En nu heb ik Jorien en Vera en Belinda dus gemaakt in Paralives waarin ze dus ook weer avonturen gaan beleven; alleen weet ik niet wat voor avonturen ze gaan beleven in Paralives!
Veel mensen denken ook dat ik Jorien en Vera (en Belinda) heb bedacht toen Pride en zo opkwamen in de mainmstream, maar dat is niet zo, er is niks politieks aan de oorsprong van dit verhaal, gewoon pure kinderlijke verwondering over de wereld en experimenteren met De Sims en zijn tools! Maar goed; zo ontstaan vaak de beste verhalen; door gewoon maar wat aan te rommelen en te doen! En later maakte ik zelfs een mannelijk LHBTI+-gezin in mijn verhalen, maar dat was omdat mijn broertje dat wilde! En die liet ik wonen in een blokhut omdat ik toen op school een verhaal uit een boek had gelezen over een blokhut die affikt (Obsessie van Joost Heyink, zoek maar op) en ook zij hadden een kind, twee zelfs, twee zoons; Lucas en Akira, de kinderen van Cyril Hearsay (ook al wisten ze dat zelf nog niet!) Maar goed; Jorien en Vera zijn dus ontstaan uit mijn eigen fantasie; dat wil ik ermee zeggen! En dan had ik ook nog een ander gezin met twee mensen van hetzelfde geslacht die verliefd op elkaar waren die de vaders waren van Gary Oak! Ja; de Gary Oak; van Pokémon! Nou ja, daar Diepduik ik nog wel een andere keer in!
Maar goed; Ik vraag me wel af wat Jorien, Vera en Belinda allemaal gan beleven op Paralives? Want ik weet het niet; ik weet het echt niet! Ach ja, ik hoop dat het ten minste een leuk verhaal wordt!
En tot zover….. Diepduik Donderdag! Over wie zal ik de volgende “Wie is…?” doen? Over Kai misschien; het prodigy kind van Dr. Nefario die ook best wel een verhaal heeft! Of over mijn Yugi Muto-pluche waarvan ik nog niet weet wie dat gaat worden? Of over iemand heel anders? Ik weet het echt niet; wat vinden jullie? Maar goed; Nog een grapje om het af te sluiten: “Hoe heet een geweldddadige politieke machtsovername in IJsland?” Nou…. Wat denken jullie? EEN IJSCOUP NATUURLIJK! (Snap je m? IJscoupe als in een dessert en coup als in staatsgreep/coup d’etat! Echt geniale humor, niet dan? Ach ja, je kunt niet iedereen tevreden stellen!)

Fijne dag verder,
Lucas
P.S. Nu zitten we ook in een Nederlandse volksmuziek revival, een nummer als Pretty Belinda van Rocky Vosse, wat ik hierboven geblogd heb want het past bij de backstory; Dat nummer zou ik anno 2010-2018 echt niet hier op het blog hebben kunnen delen zonder haatreacties van klas- en leeftijdgenoten te krijgen die nog helemaal vastzaten in die metal/EDM/Amerikaanse hiphopcultuur die toen dominant was!
P.S.P.S. Ik weet nog dat er jongens waren in mijn klas die voorspelden dat Ash Pikachu zou achterlaten bij professor Oak en dan een Garchomp/Machamp zou krijgen om als een tank door de gyms heen te ploegen en die Team Rocket zou zien als lunch! Zeg maar een soort Venom (van Spiderman) in Pokémon vorm, liefst een nieuwe met een Poison/Fighting-type die kon praten (blasphemy) en die eigenlijk de echte schurk zou zijn in plaats van Jessie, James en Meowth! Of dat Pokémon Team Rocket moest dumpen en moest vervangen door echt bedreigende slecvhteriken, zoals die twee uit Bakugan die de antagonisten zijn (weet hun namen niet meer) Of andere meer “edgy” (maar stereotype) antagonisten! Noem hier ook voorbeelden van welke uitgemolken vilains en villain tropes Pokémon Team Rocket voor zou moeten inruilen volgens die stoere jongens in de 2000’s? (zoals Dr. X van Action Man, ook al is dat een karikatuur, maar dan Pokémon!) Beetje als dit: “En natuurlijk van die generieke slechte dokters/professors die de wereld willen opblazen/vernietigen/overnemen of tovenaars die het eeuwige leven willen (wat defacto mokersaai is) omdat ze zich vervelen of een andere domme reden (welke nog meer?) Maar goed; waarom vonden jochies dat Pokémon in de zeroes eigenlijk meer stoer en edgy moest worden? Ze dachten echt dat games als GTA en Heavy Rain en zo de toekomst waren! En THQ had ook zo’n game waarmee ze dachten de cozy vibes te vermoorden; Homefront, een game die volgens THQ zelfs de toekomst voorspelde! (vooral Homefront want die zou laten zien wat er in de toekomst waarschijnlijk zou gebeuren; een verenigd Korea dat de VS binnenvalt….) de toekomst waren! Realiteit: GTA; uitgemolken Heavy Rain; defacto niemand kent dat meer Homefront: trok zijn studio mee de afgrond in en liet juist niet zien wat er in de toekomst gebeurde, het was Z. Korea die met hun cultuur (K-Pop, de Koreaanse keuken (bibimbap is defacto mijn ultieme “dwars door de koelkast en ik zie nog welke restjes ik heb”-maaltijd ) en hun gamesindustrie (inZOI represent) en filmindustrie de hele wereld veroverde)
Plaats een reactie