Yugi Muto-pluches, pa als bewindvoerder en Keulen uitjes!

Beste lezers,

Gisteren zat ik wat te websurfen en een beetje te kijken of er nog leuke plushies te koop waren; toen ik op deze pluche (https://www.bol.com/nl/nl/p/mocchi-mocchi-mocchi-mocchi-mega-yugi-muto/9300000222756354/?Referrer=ADVNLGOO002027-S–9300000222756354-PMAX-C-22288392423&gad_source=1&gad_campaignid=22288402995&gbraid=0AAAAAD5OnmNwaq_lzcz9prc0fycAyx6yq&gclid=CjwKCAjwuuPRBhAnEiwA2Ji8ekOeEIkh_ZTgoYUR2d9CwR9xszpDEP5xxERFMXsqdZtX9v5XiHcd_xoC6dMQAvD_BwE) stuitte! En deze staat al best een tijd (een paar jaar al) op mijn “popculturepluches die ik wil-lijst en deze zomer was dus eindelijk de tijd om m te kopen, omdat ik toch niet op vakantie ga; dus…. Ik mijn vader appen (die ook mijn bewindvoerder is) om een datum te prikken wanneer ik m mag kopen; zodat ik m op Bastille Day in huis heb! En mijn vader kwam met 7 juli aanzetten; liefst kocht ik m gisteren, maar pa zei dat dat niet slim was omdat ik al 2 pluches (die ik vandaag mee heb) heb gekocht in Den Haag vorige week; en ik moet zeggen, ergens snap ik het, maar nu ik al een tijd op mezelf woon begint het meer en meer te kriebelen om dan toch maar de debitcard te trekken voor dingen waar ik al jaren naar zoek! Maar goed; daarom heb ik ook een bewindvoerder, zodat ik niet al mijn geld aan plushies uitgeef! Maar ja, toen ging ik dus een “common ground” proberen te vinden tussen mij en pa (ik besloot de ” mislukte Oostenrijkse schilder-vergelijkingstactiek” niet in te zetten; dat vond ik een te nucleaire optie) en besloot ik eerst op 1 juli in te zetten omdat dat Keti Koti, Canada Day EN de eerste van de maand is; maar pa bleef de 7de pushen; met als excuus dat het dan “Internationale Chocoladedag” zou zijn! (Waarschijnlijk heeft hij gewoon “7 juli feestdagen” geGoogled, dat doe ik zovaak!) En toen probeerde ik op 4 juli in te zetten (ook een nationale feestdag van een land, net als Bastille Day, wel veel minder van belang voor mij omdat er dan voor zover ik weet geen denkbeeldige vrienden van mij jarig zijn!); wat in said land een vrije dag is maar hier een gewone weekdag! Maar pa trapte er niet in en stuurde me dit: “Dat is wel vreemd. We zijn in gesprek om niet te snel weer geld uit te geven en inmiddels is het aantal aankopen verdubbeld…. Mischien bennik toch niet zo’n goede budgetbeheerder…” En toen wilde ik wel de mislukte Oostenrijkse kunstenaarsvergelijking inzetten en hem zeggen dat ik liever een bewindvoerder van Defensie had gehad (zoals Dilan Yesilgöz), maar toen bedacht ik me dat een groot deel van mijn geld dan doorgesluisd zou worden naar het buitenland voor wapens en ik veel minder leefgeld zou krijgen dan ik nu krijg, en dat vind ik erg, niet zozeer omdat het naar het buitenland zou gaan voor de nationale veiligheid, maar meer omdat ik dan minder leefgeld zou krijgen (1930’s steun-niveau, net genoehg om niet dood te gaan en niet genoeg om van te kunnen leven)! Terwijl ik wel genoeg WAJONG krijd om van rond te komen! En daar vertrouw ik mijn vader toch wel echt wat meer mee; Tot er bij mijn ouders thuis opeens een nieuwe Mini Cooper op de oprit staat of een Mac Mini bij mijn vader op het bureau terwijl ik wel minder leefgeld krijg, maar de rekeningen niet veranderd zijn! Dan wil ik WEL liever dat een hoge piet van Defensie mijn geld gaat beheren; want dan gaat het ten minste naar de nationale veiligheid; iets waar k ten minste wat aan heb; maar ik vertrouw mijn ouders en vooral pa wel met mijn WAJONG geld! En besloot ik het “Even goede vrienden”-beleid voort te zetten en stuurde ik: “Ach ja valt ook wel weer mee!”

Maar goed; dan nu wat anders; want vanmorgen zat ik met Gemini te chatten; gewoon, een beetje te chatten over dingen, en vroeg ik aan hem (of haar): “Wat zijn de top 10 leukste/mooiste steden voor geeks in voormalig West-Duitsland; die ik had kunnen bezoeken dit jaar; ware het niet dat Nederlanders zoals mijn ouders en mijn vrienden allemaal zoiets hebben van “de zomer moet aan de kust, op een festival of in Zuid-Europa doorgebracht worden!” Waarom hebben Nederlanders dit stigma? ” En toen zei hij dat Keulen een van die steden was en toen zei ik dat we op het uitje naar Den Haag (ik en mijn ouders, if memory serves me right) hebben afgesproken dat we in de Vierdaagseweek een dagje uit (mini-citytrip) naar Keulen zouden doen! We wonen in de regio Nijmegen/Groesbeek dus is net zo ver rijden als de Randstad! Maar goed; daarna ging het over VISA Debit; wat is “cash is koning”-land Duitsland steeds meer geaccepteerd wordt, dus ja….. Daar hoef ik me geen zorgen over te maken! En Gemini zei dat Gamescom daar ook is, ook al niet in de week dat ik ga, en dat is maar goed ook, want mij zonder begeleiding op Gamescom met mijn Debitcard loslaten is hetzelfde als een horsejunk voor een stapel heroïne zetten of een 12-jarig kind met een debitcard zonder begeleiding loslaten in de lokale Jamin/importsnoepwinkel! Ik denk echt serieus dat ik dan mokerveel pluches zal gaan kopen en dat ik dan een week geen boodschappen meer kan doen! Maar mét begeleiding, zoals Mr. Maestro, zoals mijn ouders, zoals mijn broertje? Dan koop ik misschien 3 pluches, waarschijnlijk 1 en daarna is het Schluß! Maar goed; ik hoop dat pa en ma dat goed vinden dat ze met mij die week naar Keulen gaan en dat het niet zo word dat ze de hele week met vrienden iedere dag naar Nijmegen gaan ook al zijn het toch vaak dezelfde artiesten die komen als de jaren ervoor op de zomerfeesten! Ik ben er in ieder geval dit jaar sowieso een dagje ook weer bij, waarschijnlijk; met Yugi Muto en misschien ook wel Nami van One Piece! En voor de mensen die zeggen dat het in Keulen altijd onweert; daar klopt niks van; ja het is een spreekwoord dat je het in Keulen hebt horen donderen; maar Keulen heeft ongeveer hetzelfde klimaat als Nederland dus geloof niet teveel van deze mythes! En je hoeft je horloge ook niet te verzetten hoor, als we daarhen rijden, is volgens mij ook gewoon CET/MET daar (in deze tijd van het jaar CEST/MEZT)

Maar goed; en dan gaan mijn ouders de vrijdag ook nog met mijn neef naar de Efteling! Ik zou het liefst ook meegaan; maar ik vertrouw mezelf niet in de souvenirwinkel; wanyt ja….. Debitcard! En buiten dat heb ik vrijdag sowieso ook nog andere zaken te doen! En waarschijnlijk wordt het met mijn neef voornamelijk van thrill ride naar thrill ride zonder af en toe even een rustpunt; het is nog een wonder dat hij er niet op aangedrongen heeft om naar Walibi Holland in Biddinghuizen te gaan; maar ik heb ook wel een beetje het gevoel dat Walibi voor de meeste jongeren nu een beetje een gepasseerd station is omdat jongeren nu meer “aesthetic” willen en Walibi heeft dat niet, maar de Efteling wel; in tegenstelling toen ik op de middelbare school zat, toen was het onder pubers defacto een ongeschreven regel dat je de Efteling “BORING” vindt en je absoluut naar Walibi Holland in Biddinghuizen wil! Want wat had Walibi toen wat de Efteling niet had? Ik bedoel; Walibi is defacto alleen maar thrill rides en muziek, terwijl het in de Efteling veel meer draait om een bepaalde sfeer neerzetten! En ja…. Toverland was toen bij pubers ook een grote hit, maar dat komt puur door de Booster Bike, een “one trick pony” achtbaan die na een paar keer gaat vervelen, terwijl de Joris en de Draak, de Vliegende Hollander of zelfs maar de Troy in Toverland echt thema en sfeer hebben, en dat spreekt mij veel meer aan! Maar goed; ik blijf vrijdag ook gewoon thuis; of mijn ouders moeten me op het laatste moment toch vragen om mee te gaan! En anders vermaak ik me wel met Paralives en Planet Coaster (kan ik mijn eigen pretpark bouwen albeit virtueel!) Maar goed; hopelijk hebben mijn ouders en neef het leuk in de Efteling! Maar ik vraag me wel af waarom Walibi zijn shine kwijt is in tegenstelling tot ~10 jaar geleden….. Want toen wilde iedere tiener wel naar Walibi Holland!

Maar goed; ik merk wel dat ik met mijn ouders een heel andere relatie heb dan toen ik nog thuiswoonde; meer vriendelijk en open in plaats van dat ze echt mijn ouders zijn; en het voelt ook nog echt raar dat ik nu op mezelf woon, want als puber dacht ik dat ik nooit weg zou komen bij mijn ouders, behalve als ik zou opgeroepen worden voor de dienstplicht (waar ik dan waarschijnlijk, realistisch gezien niet in de modder hoef te kruipen en op een kazerne hoef te wonen, maar gewoon thuis, bij mijn ouders, op mijn kamer, achter mijn rig/laptop, mag gaan zitten hacken! Want ja, ik kan programmeren dus in de ogen van technologisch analfabete Defensie-officieren zou ik dan ook kunnen hacken!) of als ik in de cel zou belanden (terwijl, daar ben ik te eerlijk voor, om een misdaad te plegen! Ik heb een gewweten met een naam, Joshua, en verder nog talloze denkbeeldige vrienden en mijn familie en ouders die me op het rechte pad houden!) Zo wanhopig was ik; en zoals ik een keer al schreef in een Diepduik; toen ik puber was wilde ik door alle gedoe met mijn ex-vriendin echt mokergraag weg uit deze regio, uit de regio Nijmegen! Liefst naar de Randstad; ik heb toen mijn pa en ma kei vaak gevraagd of we niet naar de Randstad konden verhuizen, maar mijn vader zei: “Nee, we vinden de regio Nijmegen te leuk!” Terwijl, mijn ex woonde hier, en in de Randstad woonde ze niet, en daar had je veel meer banen die aansloten bij mijn ouders! Maar nee; dat werd m niet! Achteraf gezien maar goed ook, want dan had zij dat wss gezien als een teken dat zij onze “Koude Oorlog” om schooldominantie had gewonnen en dan had ze mijn unieke VSO school waar ik veel plezier had gehad veranderd in een 13 in een dozijn High School sitcom school, zeg maar het meest extreme stereotype van zo’n school wat je maar kunt indenken! Want ja, zij wilde dolgraag zo’n Queen Bee zijn uit een high school sitcom (en ze had niet eens door dat in die sitcoms de queen bees juist een van de schurken waren en de nerds/outsiders de goeien) Maar goed, mijn ouders wilden dus niet naar de Randstad! Ik heb toen ook nog zelfs getwijfeld over een kostschool in de UK, de VS, of zelfs naar Syrië om me bij een terreurgroep aan te sluiten! Maar mijn ouders hielden dat tegen! Achteraf gezien maar goed ook dat ik hier in de regio gebleven ben! Want ik heb hier wel mijn leven opgebouwd! Maar ja, nu ben ik tóch weg bij mijn ouders, en ook nog op een leuke woongroep ook! Helaas niet in de Randstad, maar ik doe een stap tegelijk! En uiteindelijk kom ik er wel!

Als mijn vader maar geen luxe spullen gaat kopen van MIJN WAJONG-geld! Want dat ga ik een klacht indienen en kan hij zijn functie als budgetbeheerder/bewindvoerder kwijtraken en dat zou ik niet willen; want ja, dan wordt het waarschijnlijk iemand met een Defensieachtergrond die mijn geld gaat beheren, zoals, nou ja, noem maar iemand…..

Maar goed; dit zijn dingen die ik wilde delen vandaag!

Fijne dag verder,

Lucas

P.S. Ziehier, de pluches die ik in Den Haag heb gekocht! Ofwel Vannessa en Aukje; ja, ik heb vrij lang over de namen moeten nadenken, maar dat zijn hun namen en ik hoop dat jullie ze leuk vinden!

P.S.P.S. Mensen zeggen altijd dat ze in de zomer liever geen citytrips doen omdat de stad dan te heet is, en dat ze liever naar de kust gaan, maar als je vraagt hoe en waarom dat zo is dan staan ze met hun mond vol tanden; om hen te helpen heb ik hier een filmpje van NOS op 3 (“Waarom het in de stad veel heter is”) dat het uitlegt!

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑